Vegan broodmaaltijden

Broodmaaltijden kunnen een uitdaging vormen voor (beginnende) vegans.

Hoe vervang je klassiek broodbeleg? Er zijn verschillende producten in de supermarkt zoals groentenspreads, vegan "kaas" en zelfs "charcuterie". 


Zelf broodbeleg maken, kan ook. Het is goedkoop, gezond, snel klaar en je blijft niet achter met een hoop plastiek doosjes. Als je niet houdt van spreads en hummus in de winkel, dan maak je die in 5 minuten zelf klaar. Je kiest dan zelf de substantie. De smaak van roerei creëer je gemakkelijk met tofu. En met cashewnoten krijg je de smaak van kazen zoals boursin of ricotta. En wat denk je van vegan vissalade op je brood?


Groentespreads en slaatjes maak je in één twee drie. Voor vegan paté moet je wel wat tijd uit trekken, maar je hebt dan ook een heel aantal porties die je in de diepvries kan bewaren.


Zelfs maaltijdsalades met noten of groentenpotjes kosten ook niet zo veel tijd. En waarom geen broodje bakken waar je "beleg" in zit. Notenbrood, rozijnenbrood, bananenbrood, appelbrood, scones met courgette en abrikoosjes, olijvenbroodjes, een pompoenbroodje, ... .

 

En mag het ook eens een keertje lekker zondig zijn?

Olijvenpistolets, bruscetta of focaccoia?

Rozijnenbroodjes, bananenrotsjes of appelflappen?

Wie heeft er nu nog beleg nodig?