vervangers voor eieren, kaas, room en melk

  1. Zijden tofu of fluweeltofu om quiche of cheesecake te maken
  2. Gebruik vegan room om melksauzen of romige soep te maken
  3. Drie eetlepels kikkererwtenmeel vermengd met 3 eetlepels water geeft het bindende effect van een ei 
  4. Een eetlepel chiazaad vermengd met 3 eetlepels water geeft het bevochtigende effect van een ei in brood en gebak
  5. Met vaste tofu maak je je eigen boursinkaas met look of boursin met peper
  6. Zure room maak je van cashewnoten
  7. Notenpasta binden een saus even goed dan eieren
  8. Tahin heeft hetzelfde bindende effect dan notenpasta of eieren
  9. Hartige gerechten kan je ook binden met kikkererwtenmeel
  10. Een rijpe advocado is een prima vervanger voor smeuïge boter of mayonaise tussen een broodje
  11. Kokosolie bestaat ook in een neutrale variant, ideaal om mee te bakken 
  12. Edelgistvlokken smaken hetzelfde als parmezaan
  13. Slagroom klop je met gekoelde kokosmelk
  14. Om een ei te vervangen in zoet gebak prak je een halve rijpe banaan
  15. Je kan een ei ook vervangen in zoete recepten door 3 lepels verwarmde appelmoes 
  16. Het bevochtigende effect van een ei bekom je ook met 60 g neutrale olie
  17. Van tofu kan je roerei zonder ei maken

Lees je graag af en toe een recept of een plantaardige tip?

Of misschien wil je jouw vegan recepten en tips delen?

Word dan lid van wat vegans (w)eten



Loose weight, not money